JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

Final day Kaddidiri

Vandaag is onze laatste dag op Kaddidiri. De zon is terug van de partij en het belooft een mooie dag te worden. Lekkere pannekoekjes en wat fruit, we gaan zelf nog eens terug om een tweede bordje. Er zal waarschijnlijk nog een hele tijd tussenzitten voor we deze tropische visbokaal terugzien en gaan nog wat snorkelen. Terug die reuze-papegaaivissen, de grappige kuisertjes die altijd bereid zijn je mond af te kussen, de dreigende barracuda's aan het oppervlak, pipe-seahorse, een zwart/witte zeeslang,... De zon toont zich van zijn beste kant en laat de koralen schitteren, prachtig!!  We praten wat na op het strand met de Nederlandse schone, alleen op reis, afgestudeerd als dokter en aan het genieten van haar leven. Ze doet ons aan die andere flying-dokter denken, miss Ruth. Onze laatste yoga-les wordt voorafgegaan door het gebruikelijke coconut-apperitiefje, en we spelen Carcasonne met Sarah en Martin, de duikinstructeurs ad interim. Dit koppel is verslaafd aan reizen, zijn al overal in de wereld geweest en vertrekken telkens voor langere periodes op reis. Ze helpen onze komende winters al wat plannen.  We hoopten voor onze laatste avond op pizza, zeker al vier maand geleden, maar een trouwfeest gooit roet in het eten. We moeten genoegen nemen met vis, hoogstwaarschijnlijk de laatste keer voor een hele periode. We dromen nu al van een bezoek aan de bioplanet, toast met geitekaas en honing, een lekker tagine, linzenpuree, frietjes met zelfgemaakte appelmoes en kippefilet bij Mama Monique, appeltaart bij oma en opa Robert, een lekkere pasta pesto bij Nico en Jelle, soep en vers gebakken broodjes bij moeke Dule, volle ?rijst? met bloemkool in kaassaus en seitan, raclette bij Pila en Gaelle, gestoofde witloof met puree ala Julie, akselbakselpataties of lasagna bij Winne, zelfgemaakte pizza's met Marck en Annick, BBQ bij Sophie en Francis, beignets bij Tom en Inge, Indisch bij Margo, quiche bij Didi en Lien,... Hmmmmm

Reacties

Reacties

Margo, Ward, Silas

Altijd plaats aan onze tafel om mee te eten!!! :)))) Indisch, of lekker Vlaams...
Joehoooooeeeeeew... Ga zo blij zijn je terug te zien!! xxxx

Goedele

zal ik blij zijn om voor jullie verse broodjes te kunnen bakken!

vake

en de pizza's ; liggen nu al klaar(voor ons), straks voor jullie

Nathalie en Jan

En, als er dan nog honger en goesting over is, passeer dan ook maar nog eens aan onze tafel! ;-)

goedele

en mocht het wat te ver rijden zijn voor dit alles dan bak ik wel én het brood én bereid ik verse soep, plet ik de linzen en laat de tagine pruttelen, kook ik de rijst, leg ik ondertussen de vulling op de pizza's, druppel de honig Indische kruiden lekker geuren, laat ik de kip heerlijk goudbruin bakken en steek ik de quiche in de oven én gooi de frietjes in het kokosvet én strooi ik de kaneel op de appelmoes, haal ik de lasagne uit de oven, laat ik het witlof carameliseren, gratineer ik de bloemkool en de seitan én schil ik vervolgens de appeltjes voor de taart en laat de beignets lekker knapperig worden, ....
Maar hun gezelschap kan ik niet vervangen....

Jopie

Hmmm...

goedele

misschien wel eens zeggen wat jullie vrijdag als jullie thuiskomen het liefst van al zouden eten??

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!