JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

Bunaken-Tiwoho-Manado

Vroeg uit de veren om de public ferry te nemen naar Manado. Gisteren zag er veelbelovend uit, veel wind, maar eindelijk gedaan met de constante regen. Vanwege de hoge golven wordt er niet uitgevaren, dus ook niet gedoken. We genieten van de zon, en onze zorgen, voor zover die er nog zijn, worden wegblazen op een bankje met zicht op de onstuimige zee.  Omdat de boten sedert twee dagen niet meer uitvaren, wordt het proviand op Bunaken schaarser. Zelf bij de moslims is er amper nog tofu te vinden, en geraak je niet weg in het winkeltje voor iedereen een portretfoto heeft gemaakt, blondies are exotic over here... De meeste schippers houden het vandaag nog voor bekeken, hoewel de zee er verbazingwekkend kalm uitziet, ze laten er graag een dag tussen. Er vaart een boot uit naar Tiwoho, en vandaar een uur rijden met een microlet naar Manado. Het is bakken aan boord, maar na vijf dagen regen kan het niet warm genoeg zijn. De flora hoor je niet klagen, alles ruikt lentefris... We arriveren aan een klein haventje waar de kinderen tegen de golven duiken en met de nieuwe Bunaken-vriendinnen regelen we een auto naar Manado, public it is...  Het is stilletjes in Manado, gisteren was het Chinese New Year, year of the rabbit, year 2528. De banken en winkels zijn gesloten, dus een slechte dag uitgekozen voor missions in 't stad. Maar wie loopt er daar door de straten van Manado, twee bleekscheten die duidelijk een lange reis achter de rug hebben! Nico en Jelle vervoegen ons in Sulawesi, en hebben besloten ook hun Padi open water te doen op één van de mooiste duikplaastsen ter wereld. De zon schijnt, boodschappen zijn gedaan, we kunnen terug naar Bunaken... Met een speedboot raken we na een helse rit en een natte broek aan de overkant, de schippers hebben gelijk,na storm best nog een dag tussenlaten. We doen nog een tropische dip in het water, geven een rondleiding in onze tijdelijke stek en halen wat verhaaltjes van drie maand ver. Een spelletje Shithead eindigt de dag, Pieter is the Shithead for this day!

Roeland en Milady

Hoihoi reizigers!
Onze plannen nemen een andere wending. We skippen Cambodja en vliegen binnen dit en een week naar Sulawesi!! Meet ya there!
Greetz

Marie

Hi kiddo's ... een beetje regen doet wel goed hoor. Het doet je de zon weer beetje meer appreciëren ... wij hebben al weken aan een stuk geen zonnetje gezien!
Geniet van het gezelschap met je vrienden!
Wij gaan een frietje stekken en een loop (lees look) worst ten volgens Rémytje.

Marie

Hail mary,
De regen doet inderdaad de zon meer appreciëren, de laatste dagen is er overdag veel zon en s avonds nemen we een stortregendouche onder ons afdak ter verfrissing. Zo mag het blijven!!! Groetjes aan de kids

Jopie

Hai de roeroes!!
Wij zitten binnen de week op togian islands en dan verder naar beneden! Meet you there

Roeland en Milady

No more pics and stories :.-(
Have fun!!

Margo, Ward en Silas

Elaba lieve mensjes,
Ik mis jullie foto's en verhalen! Na zo dikwijls nu geen meer... Maar, geen nieuws is goei nieuws!! Geniet er daar maar nog 'n beetje van!
'k Kijk er al enorm naar uit je terug te zien m'n lieve josefien (en pieter ook ze)... en wa bij te kletsen met een glazeke...:) mmmmmmmmmmis you xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Goedele

Geen nieuws goe nieuws??? Wél nieuws goe nieuws heb ik nu geleerd.

jopie

jaja, terug van de partij, na bijna drie weken weg van alle stralingen en dus ook internet. Gelukkige verjaardag!!!

goedele

merci! maar zoals je weet vertrok ik op Valentijn naar Milaan dus was het ook niet gemakkelijk om me te bereiken (zoals het voor jullie niet gemakkelijk was om dat te doen). Toch reuze bedankt voor de inspanningen daartoe!