JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

Don Khon 3

Terug gaan lopen in de vroegte, deze keer tot aan de Endangered Irrawaddy Dolphins Pier. Hier proppen ze toeristen in bootjes om tot aan de dolfijnen te gaan, maar deze zijn enorm schuw en tonen hoogstens hun rug, dus geen flipper-trucjes. Met TOOL in de oren gaat alles net iets sneller, en opnieuw is het genieten terwijl de natuur en bevolking wakker wordt. Even schrikken van slang die het pad oversteekt, mooie gele vogels in de bomen, en glimlachen terwijl de opgeschrokken buffalo's de bossen incrossen. De zon begint al goed te branden. We besluiten voor ons eigen ontbijt te zorgen en blazen terug leven in het kookvuurtje van onze gastheer. Het wordt havermoutpap, maar eerst nog eens goed de kookpot met vissegeur uitkuisen. We kopen ons een ticketje richting Stung Treng in Cambodia. Gewapend met onze twee fietsen kunnen we opnieuw de tol-post ontwijken en gaan we richting de enorme watervallen op Don Khon. Nog even zwemmen in de Mekong die ons al tijdje op onze trip vergezeld. We leveren de fiets af en worden nogmaals getrakteerd op een stukje Laotiaanse vriendelijkheid. De fietsverhuurder staat erop dat hij ons terug mag afzetten aan onze guesthouse aan de andere kant van het eiland. We eindigen de avond in de Hammocks place, samen met onze buur Roger. Zoals in vele gesprekken filosoferen we over het effect van reizen, en vinden opnieuw een metgezel tot in de late uren. De LaoLao mochito's mogen er zijn.

vake

laolao mochito's : bewaar het recept he