JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

Luang namtha

Op aanraden van Willie en gesteund door een Frans koppel vertrekken we richting het noorden. The lonely planet is een goede richtlijn, je leest veel over het land zelf, de historie, bevolking,...  Maar reisgidsen scoren slecht op originaliteit. Je bekomt  dat duizenden toeristen hetzelfde padje aflopen, zelfde guesthouses kiezen, met zijn allen met lonely planet in zelfde restaurant zitten te lezen. We laten de Mekong voorlopig voor wat ze is en kiezen tegendraads de andere richting. We zijn nogal in ons gokken. Voor Laos zullen we ons concentreren op het noorden en zuiden. Van Smorgensnvroeg worden we belaagd door de hatelijke blinkende mini-busjes. Wij willen liever flink door elkaar geschud worden op de local bus. Voor de kenners van oude Mercedes of Volkswagenbusjes, gaan we aan belachelijk traag tempo omhoog in de bergen. We merken snel het verschil in wegkwaliteit en comfort, maar houden van de authenticiteit. Laos zou Thailand twintig jaar geleden moeten voorstellen.We komen te weten dat China een vuile rol speelt in Laos, vooral de natuur moet het bekopen. Laos is nog een Franse kolonie geweest, vandaar de baguettes in toeristische trekpleisters. Het land behoort tot 1van de 20 armste landen waarvan 50% van het BNP  uit het toerisme komt.  Morgen sponseren we het eco- toerisme ( of dat hebben ze ons toch wijsgemaakt!) door deel te nemen aan een driedaagse trektocht diep in de jungle! Na ons slangenavontuur op 1 slipper denken we er toch over om een gids te nemen. Het verhaal heb je nog tegoed! Kerstmis vieren we met een australische, zuid- koreaanse, amerikaanse, 2 lao people, de hmong tribe en als we geluk hebben een dwergolifant!  MERRY X-MAS !!  Zoen josefien en pieter

goedele

Ik wens jullie een hart vol licht!!!!!!!!!!

Zoen

Meer slangenverhalen graag!!!!
Hier beginnen we aan het bereiden van garnaalkroketten,jammer dat jullie er niet bij zijn op kerstavond.
Vergeet de volle maan niet!
Dikke zoenen

Vake

hier alvast een witte kerst,......., laat het dwerg ofifantje er ook van genieten hé;
geniet !!!

k.k.kerstkusjes vanuit koud GENT; ik sla de foto's van jullie reis in mijn hoofd en laat me zo meenemen met jullie

Nonkel Patrick & tante Lieve

Josefien en Pieter,

vrolijke kerst en nog een late (dus extra dikke) proficiat met je 26ste verjaardag. Boeiende verhalen en met wat fantasie reizen wij mee door Azië. Zoals vake zei, ook hier één kilometer verder hebben we een witte kerst. 't Was gisteren echt gezellig met nonkels en tantes. Geniet nog verder van jullie reis,

Groetjes

josefien

@ mn peetje en tante Lieve

leuk dat jullie de weg hebt gevonden hebben naar onze blog!
Ook een hele prettige feestdagen gewenst, gezellig zo in de sneeuw! Blij te horen dat het gezellig was met de broers en zussen, echt waar!

Groetjes aan iedereen op de nieuwjaarsbijeenkomst.

Als we terugkomen in de lente maken we er eens werk van jullie allemaal eens uit te nodigen voor een BBQ, wat denk je?

Ciao josefien en pieter

Bart Goethals

Dag Josefien en Pieter,

Wat ik lees is niet te vergelijken met onze Thaise vakantie (waar we enorm hebben van genoten ). Wat me enorm geraakt heeft is de mentaliteit van de mensen ..waar we veel kunnen van leren. Geniet verder ..wij zouden dit ook kunnen .

groetjes..en een zalig , gelukkig nieuw jaar!

Bart en Arnoud