JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

Hippie birthday to me!

De avond voor mijn verjaardag vroeg onder het wol, met een 'trueblood' en de laatste hoofdstukjes uit onze dwarsliggers. We gaan de boekentips kunnen gebruiken! Deze morgen vroeg rise and shine, zeker Pieter! Weg was ie, eerst nog in kusjesvorm happy birthday gekregen. Nog een beetje verder gesoesd en m'n nieuwe kleertjes aangetrokken om de dag in te zetten. De keukentafel stond vol lekkers en was prachtig versierd met bloemetjes. Ik kreeg een bananaleaf verjaardagskroon op m'n koppie. Voor me stonden 26 oranje kaarsjes in een bananaleaf geprikt, samen met wat fisters. Een kaarsje voor elk jaar, van de gedachte alleen al word ik jaar op jaar een beetje melancholisch. Bij de kaarsjes die eerst uitgaan vertel ik wat ik link aan dat levensjaar. We maken een afspraak bij meneer Luang T-hip, voor een shan-  massage. Ook nog een bezoekje aan de hotspring lijkt ons zalig, een full option treatment misschien. Verder is er het rice harvest festival, waar we een kijkje gaan nemen.Today wordt een chillybilly dagje, zoals ikzelf... Morgen pakken we ons boeltje en rijden terug naar Chang Mai. Amaai mijn gat! Pai kennen op ons duimpje nu. We zien vaak dezelfde mensen terug, dezelfde gewoontjes, we kennen de lekkere adresjes, we blijven de stickers ' hippies smell' op de mobillettes grappig vinden. It feels like time to go...nog even en we zitten 2 dagen op de boot, op de Mekong, richting laos.  Thai-shan massage: Voor josies verjaardag niets dan verwennerij, we komen via Lorenzo the ice-house op het spoor, een schamel plaatsje waar je in hun achtertuin een voetbalshort aangeboden krijgt, en er zonder veel vragen aan de massage wordt begonnen. Ik ben in goede handen, want dit mager ventje zonder al teveel tandjes, nog naar een sigaretje ruikend, kent de kneepjes van het vak. Heel iets anders dan onze eerste massage, Josie gaat voor een cosy oil massage, bij mij gaat het precies wat ruwer aan toe. Er zijn zo'n drietal overgevoelige plaatsen op mijn lichaam, en hij vond ze redelijk snel, de energiebaan moet doorlopen!! Niet teveel compassie, harde knokerige vingers, gewend om te masseren, met een ernstig gezicht. We communiceren via knikken en pijnlijke grimassen, hij begint het leuk te vinden en haalt zijn beste trucjes boven! Eens je je ruggengraat als een rits kraakt en het ventje zijn paar tandjes blootlacht, weet je dat je goed zit! Nu nog buikje rondeten en op naar de hotsprings!!! We will make it à good day!

Reacties

Reacties

Sandrine & Lode

Josefien, Pieter,

Lijkt ons super zo'n reis te maken. Doe door met dat dagboek, serieuze inspanning vermoeden we, maar we volgen steeds meer jullie reiservaringen. We hopen in juli ook zo'n verre trip te maken richting Peru en Bolivië. Het feit dat we je nu pas een gelukkige verjaardag wensen wijten we aan het uurverschil.

Groetjes

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!