JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

Pai, amai!!!

Wil je weten waarom mensen aangetrokken worden tot mooie, zeldzame plaatsen, dan is Pai een schoolvoorbeeld. Het is een uitgestrekte vallei volledig omringd door bergen, met enorm veel bergriviertjes en bijhorende watervallen. Hier en daar hotsprings, en dan nog eens gezegend met een enorm aangenaam temperatuurtje. Je zou voor minder... Het begon als een kleine farming village, vijf man en een hippie-kop, en groeide uit tot een hippe vakantiebestemming. Het valt op dat ook hier een universele stroming down-tempo people leeft, Thai hippie vermengd met Western hippies everybody happy! We zijn hier al menig Belgische vrienden in Thais uiterlijk tegengekomen. Het centrum zit vol getalenteerde muzikanten, in ieder cafeetje is wel een optreden bezig. Gisteren mogen meegenieten van een akoestisch setje Beatles, Bob Marley, Pink Floyd, sehr gemutlich!  We hebben ook al onze baan gevonden naar lokale marktjes, Josefien al volop aan het hamsteren geslagen, want er is hier een kook-bungalow voor handen. Voor iedereen met kinderen, vergeet Center Parks, Pierre et Vacances, hier kan je gemakkelijk een maandje doorbrengen, easy!!! Gisteren ons nog enkele uren verwend in een thermisch bad, heel verzorgd onder de coconut-trees, in een U-vorm van lauw naar heet, gevolgd door een koud bad, Mmmm.... Vandaag gepakt en gezakt met zelfgemaakte springrolls, guava-peren, mandarijnen, mini-banaantjes en een stevige dosis stapkracht tien kilometer door de jungle. In het begin nog volop aan het babbelen, na een tijdje stilgeworden, nederig naar de wildernis toe! Streefdoel was terug zijn voor het donker, dus we stapten er stevig tegenaan, wat deed terugdenken aan Oxfarm Trailwalk met de homies, op de reuzepalmbomen, lianen, coconut- en bananatrees na. De terugrit was nog spannend,want onze snorry-ka had dorst, we geraakten net op tijd aan de naftepomp. Vanavond naar Goa-feestje ergens aan de rand van Pai, we zullen jullie vertegenwoordigen, hoewel niets kan tippen aan een feestje met de maatjes! PS: Free Wifi is hier schering en inslag, ideaal ons digitaal dagboek aan te vullen, maar ook om eens te skypen, zoek ons op 'misterpi79' en we geven jullie een vleugje tropical mee... Wel zes uur verschil...

Karen

Amai! klinkt allemaal zalig!
vanmorgen in de auto in de file in de sneeuwvlokjesregen dacht ik aan jullie en kijk, een nieuw verhaaltje!
keep posting!
xkaren

Els

Amai!!! Ik krijg al goesting om terug te vertrekken! Pai was ook één van mn favourieten ginder achter, echt een zalig plekje op aarde! Geniet er van hoor! Dikke knuffel en tot mails! X

goedele

Ok ik zoek een vlucht...

Guy

Jullie stellen het daar goed! Hier gaat alles zijn gang en ik ben ook al weer wat beter. We gaan stilletjes naar Kerstmis en nieuwjaar, hopelijk kunnen jullie de sfeer van Kerstmis en de gepaarde stilte in de natuur ook nu wat ervaren. Pa(i).

jopie

@ karen ; in de file staan we hier niet, ma we denken ook wel aan julllie!!
@els...mmhh... we dachten al dat dit ook wel eens een plekje voor jou zou kunnen zijn! Dringend eens skypen he, zou tof zijn je te horen!!! (zeker nuna erbij halen, ze flipt op pieter s stem via skype)
@pa(i) ; vreemd zicht maar ook hier versieren ze plastieken kerstbomen ( graag met veel lichtjes!)
@ moeke;DOEN!!!

jewls

hey lieve pi and josie,

fantastisch om jullie te volgen, en ongelooflijk dat jullie de tijd vinden/nemen om het dagboek zo goed bij te houden.

En terwijl jullie daar in chille oosterse sferen verkeren, wordt hier in het putje van de winter keihard gewerkt aan een nieuw project!! Papa en ik starten namelijk onze eigen buro!! we starten 1.1.11 en er moet nog heel veel gebeuren, maar we zien t volledig zitten.

Wel jammer (voor mij dan toch) dat je zo ver zit, want uiteraard zijn we ook een volledig nieuwe huisstijl aan het uitwerken (zowel voor briefpapier, kaartjes, naamborden, website e.d.) uw creatieve insteek was erg interessant geweest ;-)

geniet en herbron maar en laat je betoveren door verwondering en door elkaar

ik probeer eens te skypen!! xxx

jopie

Hey Jewls...always good to be on a mission, ga er ten volle voor, we hebben er het grootste vertrouwen in! Huisstijl jammer, maar Pieter kan instaan voor de restyling...
And yes,one day we'll have a bossy sneaky bastard like that and you get his brother,righdie then