JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

Chiang Mai 2

Op dag 2 chaing mai crossen we richting Doi Inthanon, een nationaal park met zalige watervallen en de hoogste piek van Thailand, wat een natuur hier!!. Ons bakkie blijkt goed zijn best te doen, we geraken goed vooruit, alleen de helmen zijn brol. Het zijn dan ook enkel de farangs (toeristen) die een helm dragen. We wanen ons in paradijs bij de watervallen en spelen een beetje van blue lagoon! We heben het gevoel diep in het oerwoud te zijn, zalig! We zijn in ons nopjes en wandelen, in nat onderbroek verder de paadjes af. Ik trek op tijd mijn broek terug aan, maar Pieter vindt dat voor niks nodig, tot groot jolijt van de thai bij het zien van z"n witte spillebenen! We snorren op naar de top, maar het wordt al snel koud en mistig op bijna 3000m, daar hadden we niet op gerekend...We keren terug met de avondzon richting Chaing Mai. Op baan stoppen we op een enorm schoolfeest, waar we ons tegoed doen aan allemaal lekkers uit de vele kraampjes en luisteren naar de optredens van de plaatselijke jeugdband. Kitsch druipt ervan af, de meisjes zijn allemaal in poppenkleren gestopt, hun haar staat hard van de lak, ze zijn helemaal opgemaakt,schitterend om te zien! We stoppen nog langs een nightmarkt, vol gestouwd met kleren, prullen,, superschattige puppy's te koop (we hadden bijna eentje mee, voor monique! en merken opnieuw dat we miss nuni missen). Chaing Mai bevalt ons, we besluiten om nog even te blijven en gebruiken onze guesthouse als uitvalbasis om met de brommelette de buurt te ontdekken. Eigenlijk gingen we niet in Thailand reizen, enkel vliegen op en van bangkok...Geen plannen is blijkbaar het beste plan! We kijken of we nog een zwaardere moto zouden nemen, maar dan kan ik er niet mee rijden, moeten we betere kleren kopen.. Een 125 cctje is perfect voor me, ik waan me op m'n scoopy. Morgen kramen we ons boeltje op en laten het grootste deel van ons gerief in de guesthouse. We trekken verder naar het noorden, naar Pai en de grens met Birma. Mijn verjaardag is in aantocht en ik ben al naarstig op zoek naar een ideale manier om die te vieren...er blijken hier heel erg leuke festivallekes te zijn! Yihaa! De golden traingle is ons volgend plan( 3 landen punt met thailand,loas en birma). Ook Mae song willen we zien en nog veel meer. Op 1/1/11 moeten we sowieso Thailand uit, ons visa verloopt dan. Jullie horen het; we genieten met volle teugen, het doet ons beiden deugd! We hebben tijd voor onszelf en voor elkaar en dat is wat we zochten. Ik hoorde mijn collega via mail en het leek allemaal zo-ver-van-mijn-bed-show, heerlijk gevoel is dat! We beseffen maar half hoe goed we het hier hebben. Pieter is nu prive-kookles aan t volgen, ik ben benieuwd! zoen josefienn

Reacties

Reacties

Josie

Allrighty jopies, you go! Lekker genietenmaar. Snorsnor tussen de palmbomen, monkeys en heerlijke kakkerlakken in de steden. Ow yeah! Enjoy. Kiss xx Joost

vake & A

3 vliegtuigen, space-vliegtuigfood en enkele muggebeten later zijn wij terug in B.
Wij zouden ook zonder problemen 4 maand kunnen vullen :). Laat maar weten als jullie overschot hebben die je niet opkrijgt :).
De foto's getuigen van genieten, de klok stilzetten (niet doen als je je bus moet halen), back to basics gaan. Daar wordt een mens alleen maar beter van.
Ga er volledig voor want... deze momenten komen nooit meer terug.
Liefs, veel.

Josefien

Vake! Auto ok en fototjes gevonden? Pai is op en top hippie, in uw jonge jaren met lange haren+ bandana zou je hier volledig in t plaatje passen! En Annick sowieso! T is hier zalig! Hou je herinneringen maar levendig! Xx groetjes, ook à celia en Mathilde!

Josefien

Hey josé! Nice 2 hear from you,really! Je vergeet de heerlijke zonsondergangen en super lekker food! ;)

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!