JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

Chiang Mai it is...

Op de nachttrein zitten we naast een fransman die veel weg heeft van de kerstman en z'n thaise madam aka bitch, die allesbehalve vriendelijk is, zowel niet voor hem als voor ons. We moeten ons er voor behoeden om te denken dat elk gemengd koppel dat we zien, een koppel is waar de man de vrouw betaalt. Het is een deel van het straatbeeld, oudere mannen met jonge thaise vrouwen, maar we wennen er maar niet aan, en trekken steeds misnoegd onze neus op...iedereen z'n goestje zeker? Na een wiebelige nacht (trueblood op de I-pod en lekker tukken met ooglapjes van egyptair) komen we aan in Chiang Mai, honger en moe, geen goede combinatie. Na wat guesthouse-shopping, houden we het even voor bekeken en besluiten eerst te gaan ontbijten. Wat krachtvoer opdoen en ons kopje werkt ook al wat beter, we laten de rugzakken achter en vinden naar een rustig stekkie, Pao Come guest house, precies wat we zochten. De bedden zijn wat hard, maar vooral de badkamer geeft de doorslag. De decoratieideetjes die we hier opdoen zijn zalig, kan niet wachten om ze thuis uit te proberen! We verkennen Chiang Mai a pied, kilometers dat we deze reis al hebben afgelegd, een brommertje begint te lonken. Chiang Mai is een zeer gemoedelijke stad, gericht op toerisme maar daar leer je overkijken. . We besluiten om een klein nostalgisch hondaatje te huren, 125cc, vier vitessen en snorren maar! Super om ons eigen vervoer te hebben, de stad blijkt veel groter te zijn en zit vol met verborgen hoekjes en en marktjes. Het verkeer valt heel erg goed mee, geen super roekeloos rijgedrag, gewoon iets losser dan bij ons.