JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

bangkok dag 2

We geraken een beetje achterop met onze blog, ik had ook niet anders verwacht...er is zo veel te zien en te doen, de dagen lijken kort. Ik probeer even te recapituleren wat we al allemaal meegemaakt hebben de voorbije dagen. Bangkok dag 2 was onze jetlagdag...lang geslapen en een kort uitstapje naar een tempel en een lokaal marktje met al zijn heerlijke en walgelijke geuren tegelijkertijd. Heerlijke exotische vruchten en rottend vis en vlees...Al redelijk snel terug naar de kamer om een middagdutje te doen. Plots was de zon onder en besloten we de avond in te zetten met een cocktailke in de Shantibar, samen met roeland en z'n lady. Nog een avondwandeling, en we namen afscheid, zij vliegen naar Myanmar ( the lucky bastards) en wij nemen morgenavond de trein naar Chiang Mai. Bangkok dag drie bleek een enorm productieve dag, met strak plan en zoals altijd met TO DO lijstjes (neurotisch als we zijn). We namen de boot naar de famous What Po, waar een enorme liggende boeddha van meer dan 40 meter te zien is. De man-uren dat in die tempels gestoken werd is abnormaal, dit merk je als je van dichtbij gaat kijken. Maar overdaad schaadt en vreemd genoeg wen je snel aan al dit moois. We blijken een voorkeur te hebben voor die kleine dikke draakachtige beestjes... Na een Tom Yan soepje en Pad Thai laten we ons verwennen een uur lang verwennen met een herbal thai massage. Voor ons pure luxe maar voor de thai een deel van het dagelijkse leven. De inrichting van de school is totally NOT zen, maar de kwaliteit van het masseren is top! ZALIG, we zijn klaar voor de nachttrein... We nemen van onze guesthouse de tuktuk naar het station, gepakt en gezakt en met lekkers take away.