JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

Bangkok

Grappig om onze omgeving te zien veranderen van de ons reeds vertrouwde Egyptenaren in zingende thai, wang sni wong haaa. Verdoofd van de lange trip rijden we bangkok binnen, roept er een hippe Thai in het Engels de busroute af: in foulty-five minutes we allive in khao san, whel you can find nice hotels... Nogal wat anders dan in Egypte waar je vijftien mensen moet aanspreken om een internetshop te vinden. We gaan op pad met twee Belgen, gebackpacked door de meest toeristische straat van heel Bangkok,koah san . Het lijkt hier non-stop Gentse feesten, gedirigeerd door veel te veel zotte Thai. In een flits zien we dat je hier pasports kunt laten namaken, oude huid laten wegbijten door vissen, scheef in de goot kunt belanden zoals de ierse punker. Maimai. Onze taxi- chauffeur vraagt of we tonight boem-boem willen, of een pingpong-show, rarara wat dat betekent als je weet dat alles hier decadent sexueel getint is. Je kan je hier heel gemakkelijk in een wereld van verderf smijten, maar we willen eerst nog de andere kant van Bangkok leren kennen. Josefien regelt ons een mooie serene guesthouse waar orchidee als onkruid groeien en de badkamers lijken zo overgenomen uit fancy interieurmagazines. Out of the blue lopen we Milady, in badhanddoek, en Roeland,....in normale outfit....., tegen het lijf. Nog wat uitvragen over hoe koud het nu echt is in Belgie, en we kunnen met gerust gemoed gaan slapen. We houden jullie op de hoogte!! Josie speaks: na een heerlijke nacht v 11h, een douche en een fruitslaatje achter de kiezen wagen we ons aan Bangkok,en tuktuk! We slenteren rond op overvolle markten, lachen ons kriek met alles wat niet te vatten valt. Het verschil tussen arm en rijk is frappant. Goed draaiende toeristenbusiness van ingekochte Chinezen tov straatarme Thai. Hoofdsteden geven altijd zo een controversieel beeld. De dag eindigt snel, we merken het niet maar dejetlag speelt ons zeker parten. We lopen er een beetje simpel bij, altijd leuk! Pieter is veel beter, heeft constant zin in al het lekkers,dus dat komt goed! We boekten op 6/12 ons nachtreinticket naar chang Mai, in het noorden van thailand. Op ons vervanglijstje staan: een kookcursus volgen (om jullie te verwennen!) een trektocht,slapen in boomhutten en prachtige juwelen kopen!   We genieten tenvolle van het tropische weer, van elkaar en het eenvoudige leven...4 maand blijkt veel te kort! Wat een luxeprobleem!

inge

:) klinkt super!

Chiang Mai is trouwens een heel goede plaats om boeken in te ruilen voor andere tweedehands boeken!

geniet ervan*

margo, ward en silas

geniet van t kijken en koken en kopen ginder!!! ben al benieuwd naar jullie volgend verhaal!!!
hier is 't nog steeds kou!! t sneeuwt nie meer maar naar t schijnt niet voor lang... tis veel binnen zitten en als we buiten komen ervoor zorgen a we nie uitglijden!
Tailand staat ook op ons verlanglijstje, dus ben razend benieuwd naar hoe jullie 't daar vinden!
dikke zoen mn lieve josefientje, en de groetjes aan je ventje! xxx