This must be underwater love!!

Waaaaaauuuuw!

We hingen al een tijdje voor ons vertrek aan de lippen van divemistress Sybille en de Woesten, alle mogelijke informatie verzamelen over het duiken.
Het werd een de missies op onze big mission. Get this Open Water Padi!!! Al bij het snorkelen waren we onderste boven van de onderwaterwereld hier in de Rode Zee. Prachtig!
Na een 'go' van de duikdokter, ontmoeten we Shaggi, onze Divemaster. We trekken geëxciteerd als een klein kind onze uitrusting aan, nog wat richtlijnen en off-we-go.
Dark-Vader-style, in- en uitademen, wauw! Naast mij sexy-Josie, fully concentrated, en we beginnen onze oefeningen. We leren mondstukken en duikbril wisselen, neus en masker equalizing, zweven...
Dit onder het oog van de vele mooie vissen en koralen, zalig.... Voor de kenners, lion-fish, neushorrnvis, moray, keyser-fish, anemone-fish, and manymany more. Josefien schiet af en toe als een shooting star omhoog, we leren nog onze lucht beheersen. Subtiele veranderingen in longvolume en BCD hebben blijkbaar een grote impact.
Onze eerste duik is zo voorbij, 50 minuten onder water, aangewezen op wat lucht in een cylinder, freaky, maar niet teveel aan denken. We gaan terug aan land, alles voelt zwaar en log aan, gedaan met astronaut spelen.
De tweede duik blijven we net iets langer onder, 56 minuten, onze twee confined dives achter de rug. Trots op mezelf en vooral op Josefien, precies een zeemeermin, drinken we terug aan land de droge lucht weg, en verlangen naar meer.

We hebben een zware avond voor de boeg, nog een hoofdstuk in ons boek, en drie videos later kruipen we vermoeid in ons bed. Leuk, van die gemeenschappelijke hobby's!

Raise and shine, opnieuw een mooie dag in Dahab. Door het strakke windje speelt het idee voortdurend door mijn hoofd de volgende keer eigen kite-materiaal mee te brengen en een hoop maatjes. Kan hier leuk worden...
Onze kennis over het duiken wordt terug upgedate, we krijgen nieuwe richtlijnen, het lijkt moeilijk en veel ineens, maar we hebben een goeie instructeur te pakken. Shaggi voelt mensen goed aan, zijn aanwezigheid en bemoedigende tekens onder water worstelt ons door de nodige skills.
Toegegeven, Josefien vandaag net iets beter. Twee duiken afgewerkt, morgen nog twee, en we kunnen ons beginnende duikers noemen. Een aanrader, zelf te ontdekken, doen!