JO(sefien) & PIE(ter) op reis, jipla!

Happy Birthday to me!!

Salam haleikum!!

Hey hey, hier zijn we dan, met een goede 27 graden, veel zon en een strak windje. We zijn net terug uit de Sinaï-woestijn, een helse woestijntrip, volledig door elkaar geschud, maar op helemooie ongerepte plaatsen gekomen. We doorkruisen de woestijn met landcruisers, toeristen vanachter, waar alles nog net wat meer schud. Spek voor de bek van Lukas, Sis en unimog-fans...

We reden over enorme zandduinen, deden stukken te voet door de woestijn, canyons, en zochten verfrissing in eenkoudbad temiddeneen oase. Nogal vermoeiend, zeker met een dag reizen de dag ervoor. We kwamen na twee vluchten rond half twee s nachts toe bij Yoël, nog wat bijpraten en na drie uur slaap waren we plots op safari met Yoël, een Zweeds koppel en een oudere Duitser, die vol, maar dan ook vol ?mugge?beten zat. (Volgens mij een hevige snurker die nergens wakker van wordt, zeker niet van enkele vlooien in zijn bed!) We worden geleid door Moines en Faiz, toegegeven, aangenaam verrast, want we waren nogal sceptisch naar verplichte gidsen.

We deden een tocht door de White Canyon, op het heetst van de dag, door een aangename canyon, aten in een verloren oase, en eindigden onze dag in de Red Canyon, de place-to-be voor mensen met een ruime geest:) Moe na een lange dag werden we s avonds zonder boe-of-ba op een bedoïne-feest gedropt.

Het is hier feest naar aanleiding van de Hadj, drie tot vier dagen feest, iedereen bij iedereen op bezoek. Heel traditioneel, zo bleek, iedereen opgekleed, om naar het feest temidden de woestijn te gaan. De vrouwen dansen op de gezangen van de mannen.Ik heb nog snel een bordje rijst met groenten kunnen opzij houden want ze gingen er de kippensoep, en resten kip bijkappen,vertrouwde het zaakje niet volledig. We sliepen in het duizend-en-één sterren hotel onder de blote hemel van de Sinaï-woestijn, lekker fris s nachts.

Egypte op zich zou ik niet aanraden, tenzij je graag als toerist behandelt wordt. Overal moet er iemand bijzijn, je geraakt niet door de vele grensposten zonder begeleiding, dus niet voor de avonturiers onder ons. De Egyptenaren zijn vriendelijk, maar nog meer vriend met het geld dat je bovenhaalt.

We zitten nu in het duikersdorpje, Dahab,bij Yoêl en Anika, die de Diver's Lodge openhouden, zo goed als het kan als buitenlander in een apenland.
We nemen ons een douche en doen het de volgende dagen op het gemak.

Alles goed daar?

Pieter en Josefien

goedele

Ik stuur binnenkort het adres van Bob Verbruggen (broer Paule) die in Bangkok woont, werkt er voor UNAIDS.
Zal jullie ook wel mogelijks 'andere' dan toeristensites kunnen tonen.

zoen

Ruumn

keiharde reisverhaaltip:
Ilija TROJANOW, De Werldverzamelaar (orig. Der Weltensamler - Eng. Teh Collector of Worlds)
helemaal op jullie maat gesneden:
doet de Hadj vanuit Egypte & dan naar Indie (& Oost-Afrika, tjah)
... hm, maar jullie gaan niet naar India, valt mijnen frank nu. whatever: fijne reislectuur!
maar vooral: enjoy!

Bart

Geniet ervan!

Bram, anna en lupe

Dag Josefien en Pieter, Vooreerst een late gelukkige verjaardag.
Zoals zo vaak hadden we goede voornemens om noch langs te komen voor jullie vertrek, en nu zijn jullie er al. Geniet er volle bak van en eerlijk gezecht zijn we stikke jaloers maar het is under gegund hoor. Ik volg en geniet wel mee via dit spel hier. Greetz voor jullie en groeten aan Yoël

karen

Jupla snottebellekes!
Een late verjaardagswens, ook van mij.
Ga dat hier goed in de gaten houden, zo zijn wij dan ook een beetje mee op reis, he!
Foto's zien er alleszins als super uit!
dikke zoen!

DA WOSTA

yeha,

de Leon heeft aan z'n 5 maanden ook daar in de sinai woestijn een 4X4 cruise meegemaakt aan 120 km/hr, ik werd half misselijk maar voor hem hoe sneller hoe beter en hoe beter dat ie sliep
Enjoy diving enne, ge kunt vanuit Dahab in een tweedaagse naar een van de 7 wereldwonders aka indiana jones temples Petra in Jordanië. de groeten aan mister vin diesel aka XXX de vule dutse kitesurfleraar van de kiteshop aan de lagune
we peizn aan gunder & enjoy full on

luke

land krusers rock the desert
hapi birdei
x